5 Ağustos 2017 Cumartesi

5 Dakka Daha...




Saat 13.22 ve ben daha yarım saat önce kalkabildim.

Çok ge de yatmamıştım oysa ki.
Depresyonda mıyım acaba ???
Muhtemelen az da olsa duygudurumumda olumsuzluklar var.
Ama yaşadığımız her uyku sorunsalı depresyonu işaret etmeyebilir.
Sosyal medyada bazı sayfalarda küçük bilgilendirici yazılar olur.
Çok uyumak depresyonda olduğunuzu gösterir,uyumakta zorlanan insanlar zekidir gibi şeyler yazar hani hatırladın mı?
Belki de doğrudur ama uyumakta güçlük çekiyorsak ve bu yazıyı görünce bi anda kendimizi üstün zekamızdan dolayı uyuyamıyor sanmıyor muyuz :)
Veya çok uyuduğumuz bir dönemdeyizdir ve o yazıyı görünce depresyonda olduğumuzu düşünüp modumuzu ve motivasyonumuzu karamsarlığa doğru itmiyor muyuz?
Her uyku sorunu bir depresyon değildir ama depresyon belirtisi olan uyku sorunları da çokça mevcuttur.
Mesela bir hafta öncesine kadar kaç gün uyuyamadım hemde hiç.
Uykuya bir türlü dalamıyordum ki ben normalde kolaylıkla uyuyabilen bie insanım.
Şu aralar ise saatlerce uyusam da o yataktan kalkamıyorum.
Bunlar tek başına yeterli mi?
Elbette hayır.
Duygusal anlamda hızlı değişmeler yaşıyor muyuz mesela buna ek olarak?
Veya gün içinde enerjimiz bi anda çok yüksek bir anda çok düşük oluyor mu?
Hiç birşey mutlu etmeye yetmiyor mu veya tam tersi şekilde aşırı mutlu mu hissediyorsunuz?
Hızlı  duygusal değişmeler depresyon belirtisi olabilmekte.

Eğer yukarda saydığım maddeler sizde de mevcutsa tebrikler depresyona girmiş olabilirsiniz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güvenli Bölge

her insan yeni şeyler denemekten zevk almayabilir ve tercih etmeyebilir. bir yere eğlenmeye gideceğinde daha önce hiç gitmediğin bir y...